آخرین خبرها
خانه / گزارش / ۲۰ هزار فقره آتش سوزی در ۱۰ سال   
۲۰ هزار فقره آتش سوزی در ۱۰ سال   

۲۰ هزار فقره آتش سوزی در ۱۰ سال   

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر بیش از ۲۰ هزار فقره آتش‌سوزی در ‌عرصه‌های منابع طبیعی کشور ثبت شده است،‌ گفت: در سه ماه گذشته نیز ۱۶۰۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور درگیر آتش سوزی شده است.

علی محمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که میزان آتش‌سوزی جنگل و مراتع کشور در چند سال اخیر  چقدر افزایش یافته است؟ عنوان کرد: بررسی‌های انجام شده در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نشان می‌دهد که در ۱۰ سال اخیر یعنی از سال ۹۲ تا پایان بهار امسال بیش از ۲۰ هزار فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور ثبت شده است.

به گفته وی در این مدت  بیش از ۱۸۶ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی یعنی جنگل و مرتع درگیر حریق شده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور در پاسخ به این پرسش که در ۱۰ سال گذشته چه سالی از نظر آتش سوزی بحرانی‌تر بوده است؟ توضیح داد: در این مدت ‌۱۳۹۹ بحرانی‌ترین سال از نظر آتش سوزی ‌بوده است، زیرا در این سال ‌ بیش از ۳۶۰۰ فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور اتفاق افتاد و سبب شد که  سطحی معادل ۴۷ هزار هکتار از  عرصه‌های منابع طبیعی‌ درگیر ‌آتش سوزی‌ شود.

علی محمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که سال گذشته چه میزان از عرصه‌های منابع طبیعی دچار آتش‌سوزی شد؟ نیز ‌ گفت: ‌سال گذشته کمترین میزان آتش‌سوزی را در ۱۰ سال اخیر تجربه ‌کرد‌یم، زیرا ‌کل حریق‌های ثبت شده در این سال  ۹۳۶ فقره بوده است.

به گفته وی سال گذشته ‌۲۷۴۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور دچار آتش سوزی شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور درباره میزان آتش‌سوزی‌ها در بهار امسال نیز بیان کرد: در سه ماه گذشته‌ تعداد آتش سوزی‌های ثبت شده  ۳۰۱ فقره بوده و ۱۶۰۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور نیز درگیر آتش سوزی شده است.

محمدی مقدم ادامه داد: ‌ مقایسه  آمار  ‌آتش‌سوزی در سه ماهه گذشته ‌ با میانگین ‌ سه ماهه در۱۰ سال گذشته نشان از کاهش آتش‌سوزی‌ها دارد، زیرا در تعداد آتش‌سوزی‌ها ۲۱ درصد ‌‌و در مساحت نیز ۶۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکانات و تجهیزات مناسب برای مهار آتش در اختیار جنگل‌بانان قرار می‌گیرد؟ نیز توضیح داد: در بحث آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیروها‌ ‌کمترین امکانات را در اختیار دارند و از جان خود مایه می‌گذارند‌. به همین دلیل بسیاری در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند یا دچار نقص عضو می‌شوند.

‌ جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور درباره استفاده از بالگرد برای مهار آتش‌سوزی نیز عنوان کرد:‌ به این منظور تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین سازمان منابع طبیعی، مدیریت بحران کشور و وزارت دفاع منعقد شده ‌است که براساس آن هر وقت سازمان منابع طبیعی اعلام نیاز کند، همکاران ما در وزارت دفاع به ماجرا ورود خواهند کرد‌.

 

 

جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر بیش از ۲۰ هزار فقره آتش‌سوزی در ‌عرصه‌های منابع طبیعی کشور ثبت شده است،‌ گفت: در سه ماه گذشته نیز ۱۶۰۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور درگیر آتش سوزی شده است. علی محمدی مقدم در پاسخ به این …

این بازبینی را بررسی کنید

رای کاربر: 0.69 ( 8 نظر)
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا