آخرین خبرها
خانه / گزارش / شورایعالی جنگل محل آموزش نیست
شورایعالی جنگل محل آموزش نیست

شورایعالی جنگل محل آموزش نیست

برخی اعضای شورای جنگل توصیه‌ای انتخاب شده‌اند

 گزارشگران سبز: چند روز پیش اعضای شورایعالی جنگل و سرپرست این شورا از سوی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور معرفی شدند. در ترکیب این شورا نام افراد جوان و با تجربه کمتر هم به چشم می‌خورد. به گفته کامران پور مقدم سرپرست شورایعالی جنگل، انتخاب جوان‌ها به این دلیل بوده است که نیروهای جوان در کنار نیروهای با تجربه آموزش ببینند. اما هادی کیادلیری رئیس انجمن جنگلبانی بر این باور است که شورایعالی جنگل محل آموزش نیست.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران درباره ترکیب شورایعالی جنگل گفت: تعدادی از اعضای شورا معقول هستند اما تعدادی هم بی‌تجربه هستند و جایگاه آنها در شورا نبود. فکر می‌کنم برخی اعضای شورا توصیه‌ای انتخاب شده‌اند.

او ادامه داد: شورا محل تجربه نیست. شورایعالی جنگل جای آزمون و خطا نیست. این مجموعه محل حضور افرادی با بالاترین سطح تجربه است.

کیادلیری بیان کرد: شورا عالی‌ترین مرجع علمی سازمان جنگل‌ها است. تصمیمات این مجموعه فصل الخطاب تمام طرح‌های علمی و فنی مورد بحث در سازمان جنگل‌ها است. تمام طرح‌های مرتعداری و جنگلداری باید در شورا تصویب شود. در نتیجه افرادی که آنجا حضور می‌یابند باید اشراف کامل به مسایل داشته باشند اما وقتی به برخی افراد منتخب شورا نگاه می‌کنید، واقعا متوجه نمی‌شوید که بر اساس کدام شاخص انتخاب شده‌اند.

او افزود: برخی اعضای شورا را قبول دارم اما درباره بعضی دیگر متعجبم که انتخاب بر چه اساسی انجام شده است. البته این انتصاب‌ها پیامی برای کل بدنه سازمان است.

رئیس انجمن جنگلبانی گفت: چندین نفر از افراد با تجربه سازمان با من تماس گرفتند. آنها افسرده و دلشکسته هستند و می‌گویند چطور می‌شود که این افراد برای شورا انتخاب می‌شوند و همه با تجربه‌ها نادیده گرفته می‌شوند. این سئوال بزرگی است که باید به آن پاسخ داده شود. اعضای با تجربه سازمان جنگل‌ها معتقد هستند که نادیده گرفته شده‌اند و این رفتار را نوعی بی‌احترامی می‌دانند.

به اعتقاد کیادلیری، امروز سازمان جنگل‌ها در نازلترین حالت خود قرار گرفته است. نوعی رخوت و سستی تمام بدنه سازمان را گرفته است و اگر آمار گرفته شود، ۸۰ درصد پرسنل از انتصاب اعضای شورا ناراضی هستند.

او اضافه کرد: برخی افرادی که به شورا معرفی شدند، چه تجربه‌ای دارند و چه مسیری را طی کرده‌اند؟ آیا بهتر از این افراد در سازمان وجود نداشت؟ واقعا چکیده سازمان جنگل‌ها این افراد هستند؟

رئیس انجمن جنگلبانی به این پرسش که آیا شورایعالی جنگل می‎‌تواند نظرات رئیس سازمان جنگل‌ها را وتو کند، این گونه پاسخ داد: بر اساس قانون، مقام مافوق می‌تواند تصمیمات کارشناسان را ندیده بگیرد اما از نظر فنی این کارشناس است که درباره مسایل تخصصی نظر می‌دهد. انتخاب دبیر کمیته فنی استان‌ها و اعضای کمیته فنی به عهده شورایعالی جنگل است. حال بعضی از این افراد با کدام شاخص برای جایگاه شورایعالی جنگل انتخاب شده‌اند؟ آیا چکیده تجربه یک مجموعه با نیم قرن سابقه این است؟

او افزود: اشخاصی که به عنوان عضو شورایعالی جنگل انتخاب می‌شوند باید تجربه بالایی داشته باشند. باید آدم‌های مجربی باشند. این در حالی است که برخی ازاین افراد، حتی طرح جنگلداری را نمی‌دانند چییست و یک بار طرح جنگلداری را نخوانده‌اند.

کیادلیری گفت: جایگاه شورایعالی جنگل چیزی مشابه شورایعالی محیط زیست و شورایعالی امنیت ملی است. آیا افرادی با سطح تجربه اعضای جدید شورایعالی جنگل را به شورایعالی محیط زیست راه می‌دهند؟

او ادامه داد: رئیس سازمان جنگل‌ها به لحاظ فردی، محترم است اما به لحاظ جایگاه اداری، او درجایگاه خود قرار نگرفته است. نمی‌دانم خودش اگر بخواهد به عملکردش امتیاز بدهد، کدام شاخص‌ها را برای امتیاز دهی در نظر می‌گیرد که بگوید نسبت به دیگران برای تصدی این پست، ارجح بوده است زیرا مقام معظم رهبری هم می‌گوید که اگر ارجج هستید وارد گود شوید و اصلح‌تر را باید به کار گمارد. رئیس سازمان جنگل‌ها با کدام شاخص می‌گوید که اصلح است.

رئیس انجمن جنگلبانی همچنین از عدم توجه به نظرات کمیته‌های فنی برای اجرای برخی پروژه‌ها خبرداد و افزود: حتی تا این حد کار را بی‌ارزش کرده‌اند و به نظرات کارشناسی بی‌احترامی شده است.

او گفت: شاید هرچه شورایعالی جنگل ضعیف‎تر شود به نفع رئیس سازمان باشد. زیرا اهالی سیاست دنبال افرادی می‌گردند که کمتر به مسایل فنی توجه کنند و دنبال حل مسایل سیاسی هستند. هرچه افراد کمتر از تخصص بدانند، آنها را راحت‌تر می‌توان جلو برد.

برخی اعضای شورای جنگل توصیه‌ای انتخاب شده‌اند  گزارشگران سبز: چند روز پیش اعضای شورایعالی جنگل و سرپرست این شورا از سوی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور معرفی شدند. در ترکیب این شورا نام افراد جوان و با تجربه کمتر هم به چشم می‌خورد. به گفته کامران پور مقدم سرپرست شورایعالی جنگل، انتخاب جوان‌ها …

این بازبینی را بررسی کنید

رای کاربر: اولین نفر !
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا