آخرین خبرها
خانه / یادداشت / بهارستان، غریبه با محیط زیست
بهارستان، غریبه با محیط زیست

بهارستان، غریبه با محیط زیست

مهدی آیینی

مهدی آیینی

عمر مجلس نهم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود؛ مجلسی که باید گفت براي محيط زيست کشور خيلي کم گذاشت، زیرا نمایندگان آن‌طور که باید و شاید به مسائل این حوزه نپرداختند و نهایت تلاش‌شان به نامه‌نگاری و دادن شعار و هشدار ختم شد. براي رسيدن به اين نتيجه نيازي به بررسي فعاليت حدود چهار ساله گذشته نيست،زيرا ​ اخبار محيط زيست  مجلس در سالي که گذشته تا امروز گواهي است بر اين ادعا.

 اواخر تیر سال گذشته بود که آنها در نامه ای به رئیس جمهور به وضع بحرانی محیط زیست کشور اشاره کرده و از دولت خواستند برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی برنامه ریزی کند؛ این درحالی است که به نظر می رسد آنها قدرت قانونگذاری را فراموش کرده اند زیرا به جای نامه نگاری با قانونگذاری می توانند مشکلات محیط زیست کشور را بخوبی برطرف کنند. افزون بر این، آذر سال گذشته نیز یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس اعتراف کرد برخی نمایندگان برای امضای نامه ساخت جاده در جنگل ابر، او را فریب داده اند.

داستان غریبه بودن نمایندگان با محیط زیست به این چند مورد ختم نمی شود. برای نمونه اواخر ماه گذشته نیز بار دیگر توجه بهارستانی ها به محیط زیست محک خورد؛ زیرا با توجه به شرایط بحرانی جنگل های کشور، آنها با یک فوریت طرح حفاظت و صیانت از جنگل های کشور مخالفت کردند.

این در حالی است که در جدیدترین مورد نیز دیروز فارس گزارش داده که به دلیل تشکیل نشدن جلسه فراکسیون محیط زیست در هفته گذشته، حضور معصومه ابتکار در مجلس منتفی شد. قرار بود در این جلسه نمایندگان مجلس درباره وضع آلودگی هوا با ابتکار صحبت کنند.

با توجه به شرایط زیست محیطی کشور و این که عمر مجلس نهم رو به پایان است، باید از شهروندان خواست اگر به حل شدن مسائل زیست محیطی کشور علاقه مندند، هنگام انتخاب نماینده شهر خود، اندکی به دغدغه های زیست محیطی شخصي که کانديد شده نیز توجه کنند،زيرا نماينده​اي که براي محيط زيست کشور دل نسوزاند نمي تواند گرهي حتي کوچک از مسائل شهروندان باز کند.

عمر مجلس نهم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود؛ مجلسی که باید گفت براي محيط زيست کشور خيلي کم گذاشت، زیرا نمایندگان آن‌طور که باید و شاید به مسائل این حوزه نپرداختند و نهایت تلاش‌شان به نامه‌نگاری و دادن شعار و هشدار ختم شد. براي رسيدن به اين نتيجه نيازي به بررسي فعاليت حدود چهار …

این بازبینی را بررسی کنید

رای کاربر: 4.8 ( 3 نظر)
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا