آخرین خبرها
خانه / یادداشت / خیال زورگیران تا هفته آینده راحت باشد
خیال زورگیران تا هفته آینده راحت باشد

خیال زورگیران تا هفته آینده راحت باشد

مهدی آیینی

مهدی آیینی

پلیس عده‌ای از زورگیران را شناسایی کرده، ولی قرار است هفته آینده برای دستگیری آنها پاشنه‌های کفش خود را بالا بکشد؛ این وعده‌ای است که روز گذشته رئیس پلیس تهران بزرگ به پایتخت‌نشینان داده، اما او درباره این‌که چرا قرار است به زورگیرانی که با جان و مال مردم بازی می‌کنند یک هفته فرصت داده شود، سخنی به میان نیاورده است، به همین دلیل هر شهروند عاقلی با خودش کلنجار می‌رود تا جواب قانع‌کننده‌ای برای این پرسش پیدا کند.

  برای نمونه یکی از جواب هایی که ممکن است به ذهن برخی ها خطور کند این است که عده ای از زورگیران برای تعطیلات از شهر خارج شده اند و قرار است تا هفته آینده به مخفیگاه خود برگردند.

شاید هم تا هفته آینده برخی آنها توبه کرده و کار خلاف را کنار گذاشته و به جای زورگیری و کیف قاپی با موتور به عنوان پیک موتوری مشغول به کار شوند، احتمال دیگری که مطرح است این که نیروهای پلیس تا هفته دیگر قدرتشان بیشتر از قبل شده و ترس زورگیران از ماموران پلیس بیشتر شود؛ چون رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش هایی از سخنانش که ایسنا آن را منتشر کرد، به ترس زورگیران از ماموران اشاره کرد و گفت: نه تنها پلیس از زورگیران نمی ترسد، بلکه این زورگیران هستند که از پلیس می ترسند.

به هر حال این نکته هم می تواند دلیل این تصمیم باشد. البته می توان دلایل دیگری برای این فرصت یک هفته ای مطرح کرد، زیرا مدتی است مسئولان نیروی انتظامی سیاستی را در پیش گرفته اند که در آن پلیس با گرداندن اوباش و زورگیران در سطح شهر سعی در نشان دادن عاقبت این اعمال دارند.

آنچه واضح است این که با توجه به افزایش روزافزون جرم و جنایت در کلانشهرها، پلیس نباید کوچک ترین فرصتی به متهمان بدهد و چنانچه پلیس در اجرای نقش خود در جامعه بدرستی و بموقع عمل کند، نیازی به اجرای این نوع برنامه ها ندارد زیرا این روز ها اگر پای حرف های دوست و آشنایان خود بنشیند، تائید خواهید کرد که بخشی از صبحت آنها به ماجرای سرقت ها و زورگیری هایی که برای خود یا آشنایان شان اتفاق افتاده، مربوط می شود. برای نمونه در حوزه روزنامه نگاری بخشی از خاطرات مشترک دوستان عکاس من که در خبرگزاری ها و نشریات مختلف کار می کنند، مربوط به زورگیرانی است که سعی در سرقت دوربین و تجهیزات آنها داشته اند.

آخرین مورد هم حادثه ای بود که چند شب پیش برای عکاس روزنامه اتفاق افتاد و خوشبختانه سارقان ناکام ماندند اما اوایل ماه مهر برای عکاس ایرنا حادثه مشابهی اتفاق افتاد و سارقان توانستند دوربین و تجهیزات او را به سرقت ببرند و برخلاف این که رئیس پلیس تهران می گوید روسای کلانتری ها ملزم هستند در صورت وقوع زورگیری طی 24 ساعت نسبت به پیگیری، کشف و دستگیری متهمان اقدام کنند، سرانجام چند روز پیش با همکاری عکاس و فروشنده دوربین به نتیجه رسید.

به این شکل که سارق وقتی قصد داشت دوربین مسروقه را با دوربین دیگری معاوضه کند، متوجه شک فروشنده به او شد و با برداشتن دوربین دیگری پا به فرار گذاشت، اما عکاس ایرنا خوش شانس بود که سارق، دوربین او را در مغازه جا گذاشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا