آخرین خبرها
خانه / یادداشت / داستان ادامه‌دار شبان عاشق
داستان ادامه‌دار شبان عاشق

داستان ادامه‌دار شبان عاشق

آبان ماه سال گذشته بود که در همین صفحه از شبان عاشقی برایتان نوشتیم که به معنای واقعی طرفدار محیط‌ زیست و حیات وحش است؛ آن‌قدر که بهتر است برخی افرادی که سنگ محیط زیست را به سینه می‌زنند، او را الگوی خود قرار دهند.

زمستان سال 91 بود که 44 راس از بز و گوسفندان رمه نوروز حیدری به دلیل حمله پلنگ، پراکنده شدن در کوهستان و سقوط از صخره تلف شدند، اما او با این که مسلح بود به خود اجازه نداد به سمت بزرگ ترین گربه سان کشور شلیک کند.

ماه ها از این ماجرا می گذرد، در این مدت خیلی ها تلاش کردند به بهانه های مختلف کار نوروز را زیر سوال ببرند، اما نتوانستند. به همین دلیل ماجرای جبران خسارت این جوان لرستانی هرازگاهی مطرح می شد.

کار به جایی رسید که یک شرکت خصوصی قبول کرد خسارت او را جبران کند. به این ترتیب نوروز به مشهد دعوت شد و آنجا در مراسمی از او قدردانی و خسارتش را جبران کردند.

این درحالی است که دیروز خبر رسید سازمان حفاظت محیط زیست نیز خسارت او را که برابر با 11 میلیون تومان است، آماده پرداخت کرده، اما نوروز زمانی که برای گرفتن خسارتش به سازمان حفاظت محیط زیست لرستان رفت، بار دیگر همه را غافلگیر کرد.

نوروز از پولی که حق واقعی او بود گذشت و چک خسارتش را نگرفت با این امید که مسئولان از محیط زیست و حیات وحش منطقه ای که او در آن زندگی می کند حفاظت کنند.

نوروز در منطقه شکار ممنوع هشتاد پهلو زندگی می کند؛ جایی که زیستگاه سمندر لرستانی، ماهی کور و گربه سانانی مانند پلنگ است.

نکته اینجاست که برخلاف ارزش زیست محیطی این منطقه تاکنون شورای عالی محیط زیست اقدامی برای این که این منطقه جزو مناطق چهارگانه محیط زیست کشور شود، نکرده است؛ به همین دلیل باید همراه با نوروز از رییس جمهور که رییس این شورا نیز محسوب می شود، درخواست کرد هرچه زودتر برای این منطقه تصمیم گیری کند تا بتوان دراین منطقه پاسگاه محیط بانی به نام نوروز حیدری ساخت و بیش از پیش از منطقه و گونه های جانوری آن نگهداری کرد.

مهدی آیینی – گروه جامعه

آبان ماه سال گذشته بود که در همین صفحه از شبان عاشقی برایتان نوشتیم که به معنای واقعی طرفدار محیط‌ زیست و حیات وحش است؛ آن‌قدر که بهتر است برخی افرادی که سنگ محیط زیست را به سینه می‌زنند، او را الگوی خود قرار دهند. زمستان سال 91 بود که 44 راس از بز و …

این بازبینی را بررسی کنید

رای کاربر: اولین نفر !
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا