آخرین خبرها
خانه / گزارش / خیز جدید مجلس برای تشکیل وزارت آب، منابع طبیعی و محیط زیست
خیز جدید مجلس برای تشکیل وزارت آب، منابع طبیعی و محیط زیست

خیز جدید مجلس برای تشکیل وزارت آب، منابع طبیعی و محیط زیست

نمایندگان مجلس قصد دارند در کنار تفکیک مجدد وزارتخانه‌های اقتصادی، در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی تغییراتی ایجاد کرده و وزارت آب، محیط زیست و منابع طبیعی را شکل دهند.
گزارشگران سبز: با توجه به اهمیت و نقش آب در حفظ محیط زیست و عدم رعایت حق‌آبه‌های محیط زیست گروهی از کارشناسان بر این باورند که با جدا شدن بخش آب از بدنه وزارت نیرو و ادغام آن با بخش‌های مرتبط با حفاظت محیط زیست، می‌توان به نتیجه مطلوب‌تری در زمینه مدیریت منابع آب کشور دست یافت. به همین دلیل این ایده در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری شد.
قاسم میرزایی نیکو سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت وعضو کمیسیون‌ شوراهای مجلس در گفتگو با تسنیم از تلاش نمایندگان برای تشکیل وزارت انرژی خبرداد.
او گفت: در جلسه اخیر که با حضور رئیس مجلس برقرار شد، مقرر شد در کنار تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی، سایر موارد مانند تشکیل وزارتخانه انرژی را نیز بررسی کنیم.
میرزایی‌نیکو در توضیح تشکیل وزارت انرژی، عنوان کرد: پیشنهاد شده تا بخش آب از زیرمجموعه وزارت‌ نیرو خارج و وزارتخانه‌ای به نام”آب، منابع طبیعی و محیط زیست” تشکیل شود، بخش برق نیرو، نیز در زیر مجموعه وزارت انرژی گنجانده شود.
بر اساس این سناریو احتمالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تجزیه وزارت نیرو هستند. در این طرح بخش آب وزارت نیرو در وزارتخانه‌ای جدید به نام آب، منابع طبیعی و محیط زیست ادغام می‌شود و بخش برق آن با ادغام شدن در وزارت نفت، وزارت انرژی را تشکیل خواهد داد.
البته پیش از این سخنان میرزایی نیکو سناریوی دیگری هم مطرح بود. بر اساس برخی اخبار غیر رسمی، گویا مسئولان وزارت نیرو قصد دارند که صرفا بخش آب روستایی که این وزارتخانه را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، از بدنه وزارت نیرو منتزع و با وزارتخانه جدیدی که ترکیبی از دو سازمان متولی عرصه‌های طبیعی است، ادغام خواهد شد.
حال باید منتظر ماند و دید آیا اقدام مجلس برای تشکیل وزارت آب، منابع طبیعی و محیط زیست منجر به تقویت بیشتر این سه بخش پرچالش می‌شود یا اینکه با این تصمیم، بر مشکلات کشور بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

نمایندگان مجلس قصد دارند در کنار تفکیک مجدد وزارتخانه‌های اقتصادی، در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی تغییراتی ایجاد کرده و وزارت آب، محیط زیست و منابع طبیعی را شکل دهند. گزارشگران سبز: با توجه به اهمیت و نقش آب در حفظ محیط زیست و عدم رعایت حق‌آبه‌های محیط زیست گروهی از کارشناسان بر …

این بازبینی را بررسی کنید

رای کاربر: اولین نفر !
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا